Abdomen plat femei – cu exercitii sau fara

Cum sa ai un abdomen plat?

Viata moderna, cu orele ei de sedentarism, lipsita de activitate fizica, creeaza multor femei neplacerea de a constata ca au un abdomen cazut, moale, proeminent. Se pune de multe ori intrebarea daca este bine sau nu sa purtam centura sau corset. Unele femei refuza de a le purta, sustinand ca nu au nevoie. Se pare ca este un punct de vedere gresit. In afara de femeile care fac sport, celorlalte, chiar celor slabe, li se recomanda sa poarte centura, deoarece muschii abdominali pierd incetul cu incetul tonusul si elasticitatea lor, se intind, astfel ca abdomenul se rotunjeste. Folosirea centurii intarzie mult slabirea muschilor abdominali, ajutand totodata la recuperarea tonusului muscular.

Exista diferite modele si dimensiuni de centura. In alegerea lor trebuie sa ne orientam ca sa nu fie prea mica pentru a nu influenta negativ stomacul. Imbracand centura vom face cateva miscari pentru a ne convinge ca este plasata la locul ei, sa nu urmarim sa ne stranga prea mult ca sa parem mai slabe, caci putem provoca tulburari organice. O precizare: centura nu trebuie purtata in mod sezonier, numai toamna sau iarna, ci in tot timpul verii vom alege o centura mai usoara, din materiale mai transparente care nu retin caldura.

Grasimea excedentara se depune pe abdomen

Nu numai oamenii grasi fac burta. Cu timpul tonusul si elasticitatea muschilor abdominali scad, iar abdomenul se rotunjeste; de asemenea o proasta pozitie a corpului, cu spatele incovoiat cu burta inainte, lipsa de exercitiu pot determina acest fenomen.

Un fapt este sigur, ca in momentul in care ne ingrasam, grasimea se depune de preferinta pe abdomen si aceasta nu numai la femei, ci, si la barbati.

Pe langa exercitiile de gimnastica pentru un abdomen plat, specialistii recomanda o miscare de contractare a muschilor, care se poate efectua de mai multe ori vizionand eminsiunile la televizor.

Prin gimnastica abdominala se mentine forma si supletea normala a trunchiului, se corecteaza pozitia bazinului, a coloanei vertebrale si a toracelui.

Datorita gimnasticii abdominale, se evita dilatarea sau caderea organelor, lenevirea stomacului si intestinelor, constipatiile sau alte tulburari functionale, mai ales ale ficatului si rinichiului.

Sfaturi pentru un abdomen plat

Alimentatia

Mananaca foarte multe verdeturi nepreparate, la inceputul fiecarei mese, pentru a capata cat mai repede sentimentul de satietate, dar si preparate, la finalul mesei, pentru a favoriza tranzitul intestinal. Daca te balonezi des, cei mai mari dusmani ai tai sunt branza fermentata, varza, dulciurile si, mai ales, ciocolata.

Ideal pentru toata lumea. De urmat cel putin o luna.

Creme

Exista diverse creme pentru reducerea tesutului adipos de pe burtica si de pe solduri. Modul acestora de actiune? Oxigeneaza tesuturile si imbunatatesc circulatia, reactivand arderea grasimilor. Deseori, acestea contin substante care genereaza un efect cald-rece, provocand o gimnastica vasculara in masura sa potenteze eficienta principiilor active.

Ideal pentru… cele constante, pentru ca trebuie folosite in ficare zi.

Dezintoxicarea

Balonare si retinere de lichide?

Trebuie sa reduci ;a maximum sarea, care sporeste oprirea lichidelor in organism. Dintre verdeturi, alege-le pe cele cu gust amar (ridichiile). De asemenea, te poti baa pe produsele din cereale integrale, bogate in fibre.

Ideal pentru cele cu o alimentatie neregulata.

Electrostimularea

Sunt aparate generatoare de impulsurielectrice dotate cu electrozi care, pozitionati pe abdomen, exercit un fel de gimnastica pasiva. Aceasta supune fibrele musculare la un benefic “antrenament”. Astfel spus, prin folosirea eletrostimularii poti obtine o marire a masei musculare, lucru care determina tonifierea abdomenului.

Ideal pentru sedentare.

Hammam

Hammam-ul sau baia turceasca – este o tehnica de origine orientala. Dureaza circa 2 ore si include mai multi pasi: de la baie de aburi (care deschide porii si ajuta la eliminarea toxinelor) si pana la peeling (elimina celulele moarte) si masaj drenat. Se finalizeaza cu o baie in apa calduta-rece, pentru inchiderea porilor si activarea circulatiei periferice.

Ideal pentru cine vrea sa-si daruiasca 2 ore de rasfat o data pe saptamana.

Inotul

Este cel mai complex sport, pentru ca antreneaza toti muschii fara a deranja in niciun fel coloana vertebrala. Prin intermediul acestuia, reusesti sa arzi grasimile, stimulezi circulatia sanguina si tonifici toti muschii, inclusiv pe cei abdominali.

Ideal pentru toti. Sunt de ajuns 30 de minute, de cel putin 3 ori pe saptamana

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *