Alimente care ajuta somnul

0

Urmatoarele alimente va vor ajuta sa va gasiti linistea in acele momente in care somnul va ocoleste:

Painea prajita – bogata carbohidrati declanseaza producerea insulinei care straneste somnul prin eliberarea rapida de 2 chimicale ce va ajuta sa va relaxati si va trimit la culcare.

Mierea – perfecta pentru a va indulci laptele sau ceaiul. Un pic de glucoza ii sopteste creierului sa opresca un neurotransmitator descoperit recent, neurotransmitator legat de starea noastra de alerta.

Cartofii – cartofii serviti copti sau piure va vor curata corpul de acizii ce blocheaza efectele pozitive ale tritofanului.

Migdalele sunt bogate in magneziu, lucru ce va indeamna la somn si va ajuta muschii sa se relaxeze. De asemenea alimenteaza corpul cu proteinele necesare pentru a va mentine stabil nivelul de zahar in sange in timp ce dormiti si va ajuta sa treceti din starea de alerta in starea de liniste portivita pentru digestie si pentru a va odihni.

Ceaiul – Da, evitarea consumului de cofeina la ore tarzii din noapte poate fi una din solutii! Ceaiul de musetel va poate fi de folos fiind un adevarat sprijin pentru un somn linistit. Ceaiul verde poate fi util de asemenea, dar fiti atenti sa alegeti unul decofeinizat.

Bananele – sunt o sursa excelenta de magneziu si potasiu care ajuta muschii suprasolicitati sa se relaxeze. De asemenea sunt bogate in tritofan care se transforma in serotonina si melatonina, hormonii cheie care influenteaza calmarea creierului. Incercati sa amestecati o banana cu o cana de lapte si putina gheta – efectul este garantat!

Lactatele – iaurtul, laptele, branza – toate contin tritofan. Calciu este eficient in reducerea stresului si stabilizarea fibrelor nervoase. Ceea ce inseamna ca va ajuta sa stopati macar putin si grijile. Laptele cald bogat in tritofan si calciu grabeste relaxarea si din punct de vedere psihologic ne “trimite” in timp, cand parintii obinuiau sa ai grija de noi, lucru ce iarasi va poate ajuta sa va relaxati.

Fulgii de ovaz sunt bogati in calciu, magneziu, fosfor, siliciu si potasiu – atotstiutorii somnului. Ca si painea prajita, un bol de fulgi de ovaz va creste nivelul zaharului in sange ceea ce declanseaza producerea insulinei.

Ouale fierte tari – puteti avea probleme cu somnul si daca nu ati mancat inainte de a va pune in pat o gustare bogata in proteine sau poate ati mancat o gustare prea bogata in carbohidrati dulci – bomboane sau alte dulciuri. Daca mancati un ou tare acesta nu va va ajuta doar sa adormiti ci sa si ramaneti adormiti, va ajuta sa nu va treziti din ora in ora.

Ciresele – un pahar de suc de cirese va poate ajuta sa adormiti mai repede potrivit unor studii. Se pare ca micile si gustoasele fructe sunt bogate in melatonina, substanta ce combate insomnia. Momentan inca se dezbate cantitatea necesara pentru a avea efect, dar specialistii sustin ca un pahar este suficient pentru a va fura somnul. Ciresele pot fi consumate proaspete sau uscate, iar tartele de cirese sunt de asemenea recomandate pentru a fi mancate cam cu o ora inainte sa va duceti la culcare.

Cerealele – nu trebuie sa va simtiti vinovate daca mancati un bol de cereale cu lapte inainte de somn, mai ales daca nu sunt bogate in zaharuri. Acestea sunt considerate o gustare sanatoasa si care va indeamna sa atipiti. 🙂 Pont: puteti sa mancati un bol de cereale caruia sa ii dati gust cu o mica portie de cirese uscate.

Share.

Leave A Reply