Ce este dieta macrobiotică

Dieta macrobiotică este o abordare completă şi eficientă pentru a stabili sau menţine şi îmbunătăţi sănătatea fizică, mentală şi spirituală. Însănătoşirea macrobiotică este o dietă sănătoasă. Şi, o dietă sănătoasă este o metodă sănătoasă pentru a scăpa de boli. Aceasta nu este un medicament pentru a vindeca multe boli dar, atunci când ai o dietă corespunzătoare, problemele legate de sănătate pot fi vindecate.

Dieta macrobiotică este o dietă pe model vegetarian, fără alimente animale (fără grăsimi), alimente non-organice sau procesate. Evită toate alimentele care nu sunt bune pentru sănătate. Alimentele care sunt bogate în proteine şi au mai puţin carbohidraţi şi conţinut de grăsimi sunt de preferat. Cerealele integrale, fasolea şi produsele din fasole, legumele şi fructele organice, produsele din soia, supele, condimentele (pentru minerale), legumele din mare etc se pot folosi într-o dietă macrobiotică.

Sugestii importante în dieta macrobiotică

1. Gătirea şi depozitarea alimentelor în dieta macrobiotică trebuie să fie făcută în ustensile de lemn. Prepară alimentele într-un mediu calm şi plăcut.
2. Maniera de a mânca este deasemenea importantă în dieta macrobiotică. A avea dieta potrivită nu este deajuns, mâncarea trebuie gătită corespunzător. Felul în care mănânci aceste alimente este deasemenea important – ar trebui să mănânci mâncarea într-un mod relaxat, mestecând corect (în jur de 50 de ori pentru fiecare înghiţitură) pentru că este important pentru o bună digestie. Abia apoi înghiţi.
3. Cuptorul cu microunde trebuie înlocuit cu gătitul sub presiune. Folosirea gazului sau a cuptorului cu lemne este de preferat. Vase de lut, fontă sau inox în loc de aluminiu sau teflon. Dieta trebuie să conţină alimente preparate din ingrediente extrem de naturale şi neprocesate. Trebuie să aibă grăsimi nesaturate şi să furnizeze destule grăsimi pentru organism.
4. Trebuie să ştii că dieta macrobiotică se bazează pe o viaţă în armonie cu natura, printr-o dietă cu alimente integrale echilibrate, un stil de viaţă activ şi respect pentru mediu.
5. Mănâncă doar atunci când îţi este foame. Mănâncă într-o manieră relaxată. Stai la masă cu o poziţie bună şi rezervă un moment pentru a-ţi exprima mulţumirea faţă de mâncare. Poţi mânca de 2-3 ori pe zi,
cât de mult vrei, însă porţiile trebuie să fie echilibrate. Este bine să te ridici de la masă sătul, dar nu plin.
6. Bea cantităţi moderate de lichid, doar atunci când îţi este sete.
Pentru somnul cel mai adânc şi mai odihnitor, retrage-te înainte de miezul nopţii şi evită să mănânci târziu.
7. Foloseşte produse cosmetice şi de curăţare care sunt făcute din ingrediente naturale şi netoxice. Evită-le pe cel parfumate, cu chimicale.
Spală-ţi corpul aşa cum este necesar, dar evită băile fierbinţi şi lungi sau duşurile care epuizează corpul de minerale.
8. Preferă îmbrăcămintea din bumbac, mai ales în ce priveşte lenjeria de corp. Evită să foloseşti haine sintetice sau de lână, direct pe piele.
Spală-te, evită să porţi accesorii din metale nepreţioase în mod excesiv, la degete, la încheieturi şi la gât. Bijuteriile metalice din aur sau argint, fără nichel, sunt permise.
9. Petrece timp afară, dacă ai suficientă energie. Mergi pe iarbă, dacă este posibil, în timpul apusului, pe nisip sau direct pe pământ, pentru jumătatea de oră, în fiecare zi. Petrece nişte timp în lumina răsăritului.
10. Fă exerciţii fizice în mod regulat dacă îţi permite condiţia fizică, inclusiv mers pe jos, lucrat în grădină, yoga, arte marţiale şi dans.
11. Include nişte plante mari şi verzi în casa ta, pentru a îmbogăţi conţinutul de oxigen al aerului. Deschide ferestrele zilnic, pentru a permite aerului proaspăt să circule, chiar în sezonul rece.
12. Ţine-ţi casa în ordine, în special acolo unde mâncarea este preparată şi servită.
13. Pentru a stimula circulaţia, freacă întreg corpul cu un prosop fierbinte şi umed, în fiecare dimineaţă.
14. Minimizează folosirea televizorului şi a computerului. Atunci când foloseşti un computer, protejează-te de câmpurile electromagnetice potenţial nocive, cu un scut protector deasupra ecranului şi alte dispozitive de siguranţă.

Dieta macrobiotică dă rezultate bune în combinaţie cu meditaţia şi exerciţiile fizice. Folosirea dietei macrobiotice te face să te înfometezi şi să reduci calciul, fierul, vitamina D şi B. Deşi nu este dovedit, dieta macrobiotică are capacitatea de a vindeca SIDA şi cancerul dacă se foloseşte o dietă sensibilă şi echilibrată. Îmbunătăţeşte deasemenea sistemul imunitar şi acţionează ca un luptător care apără organismul faţă de atacul bolilor.

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *