CONSTIPATIA – CELE MAI MARI PERICOLE

0

Tulburarile ce apar in procesul de digestie genereaza toxine ce trec prin peretele inflamat al intestinului, suprasolicita ficatul si incarca sangele cu substante acidifiante. Intra in functie eliminarea de necesitate si, apar tulburari acute sau cronice – constipatia. Spre a evita lenevirea intestinului, completati hrana cu ingrediente de balast (fibre vegetale), dar care sa nu provoace fermentatie: fulgi de cereale, 2 linguri de pesmet, 2 linguri de tarate, grau incoltit, o lingura seminte de in, iaurt cu mar tocat marunt, 8-10 migdale (zinc).

Cand aveti constipatie, evitati fulgii de cereale care contin fructe, caci asocierea aceasta transforma intestinul intr-un rezervor de fermentatie.

Consumati, zilnic, 2 – 3 l de ceaiuri de plante medicinale, sucuri de legume si fructe, lapte batut. Preparati-va urmatorul fel de mancare: 3 – 4 linguri de tarate, o jumatate de pahar de iaurt, o jumatate de lingurita de miere. Puteti manca, de 2 – 3 ori pe zi, acest amestec de alimente sanatoase si compatibile.

Faceti-va obiceiul ca, inaintea fiecarei mese, sa mancati 2 linguri de varza murata. Ca sa nu i se altereze principiile nutritionale, aveti grija sa o pastrati mereu acoperita cu moare.

Clismele pe care le faceti in regim de cura inseamna pasi spre vindecare. Se reface flora colonului, inlaturand fenomenul pertubator al fermentatiei, balonarilor , gazelor, se reechilibreaza sistemul nervos prin descarcarea acestui surplus de toxine, care altfel, s-ar resorbi in sange si ar infesta corpul.

In cazuri grave, faceti, timp de 10 – 21 de zile, clisme.

Uneori, constipatia poate duce la complicari:

– hemoroizi

– fisuri anale

– hernii abdominale

– prolaps rectal

Share.

Leave A Reply