Cum sa am o postura corecta a corpului

Adesea ne multumim cu un machiaj corect fact, cu o coafura frumoasa, dar putine dintre noi au poate timpul necesar pentru a se studia in ansamblu. Scopul acestui mic autostudiu ar fi sa cautam mijloacele de a remedia unele deficiente maturale; un gat prea lung, un bust prea dezvoltat, o talie prea joasa, etc. Desigur ca nu vom putea modifica ceea ce ne-a daruit natura, dar avem la dispozitie destule mijloace pentru a estompaunele aspecte neplacute folosind diferite artificii. Astfel, sa ne alegem o coafura care chiar daca nu este in perfecta concordanta cu moda, poate fi in concordanta cu silueta. Sau, sa ne alegem rochiile cu decolteul mare, atunci cand avem gatul prea scurt, ori cu gulerul ridicat atunci cand ceafa este prea groasa etc.

A avea o postura corecta a corpului, dreapta este o problema ce se pune nu numai in unele imprejurari, ci in tot cursul activitatii zilnice. Tinuta corecta presupune un minimum de efort muscular, asigurand totodata conditii optime de activitate a functiilor organelor interne: respiratie, circulatie, digestie si secretie.

A adopta o pozitie buna, inseamna a ne asigura in general o silueta frumoasa. Pentru aceasta este insa necesar sa intreprindem un mic studiu in fata oglinzii pentru a ne gasi o pozitie naturala, frumoasa, pe care sa ne silim sa o mentinem si s-o redresam, atunci cand ne abatem de la ea. De regula pentru o tinuta frumoasa, capul trebuie tinut drept, nici aplecat, nici lasat pe spate, pieptul indreptat inainte, spatele drept, abdomenul supt.

In cursul zilei, cand mergem, cand ne asezam, sa fim atente la mentinerea tinutei. Aceasta constituie prin ea insasi o gimnastica a corpului, fiecare miscare din timpul zilei putand deveni un element de cultura fizica. Cateva minute de mladiere a corpului evita intepenirea si stangacia gesturilor.

Daca ne-am creat din copilarie anumite deprinderi in acest sens, efectele sunt excelente, daca nu, ne resimtim mai tarziu, cand poate apare cifoza, lordoza, scolioza, sau alte deformari ale coloanei vertebrale. Educarea privind postura corecta a corpului trebuie sa inceapa de timpuriu, mai ales daca observam la copil tendinta de curbare a spatelui sau o musculatura a spatelui insuficient dezvoltata. Viciile posturale trebuie ingrijite ca atare, nu numai prin simplu repaus ci prin tratament complex indicat de specialist, incluzand pe langa gimnastica medicala, tratamentul medicamentos si un regim alimentar adecvat.

Desigur ca a corecta tinuta se cere o munca perseverenta, care sa nu dea insa impresia unei intepeniri a corpului, vizibila in orice moment. Ea se obtine prin exercitii zilnice de gimnastica pentru o postura corecta. Asezate la masa de lucru sau la birou sa cautam a mentine gatul drept si barbia ridicata, care sa ne permita sa ne sprijinim bine cu spatele.

Acasa, unde avem desigur multiple probleme de rezolvat, sa nu uitam de tinuta si de sanatatea noastra. Ridicand unele greutati, sa nu efectuam aceste operatii la intamplare, caci se pot ivi unele neplaceri, de exemplu, crize de sciatica, aparute dupa o rasucire brusca a trunchiului, sau durerile in spate pe care le simtim aplecandu-ne brusc ridicand un obiect. Chiar atunci cand ne relaxam citind, aceste minute de destindere sa le efectuam asezate cat mai in fotoliu si de preferinta cu pernita in regiunea lombara, iar daca nu avem fotoliu, scaunul sa nu aiba spatar prea inalt.

Daca trebuie sa stam mai mult timp in picioare, sa nu sprijinim greutatea corpului numai pe un picior, ci sa cautam sa ne repartizam greutatea corpului in mod egal pe ambele picioare.

Se va evita obiceiul daunator de a sta pe marginea scaunului picior peste picior cu spatele incovoiat.

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *