Exercitii pentru dimineata

0

Acest timp este afectat executarii unui numar de cinci exercitii care pot fi efectuate si sub patura, in cazul in care temperatura camerei este scazuta. Datorita lor imi recapat “forma” fizica si dispozitia de lucru, ceea ce, presupun, intereseaza in egala masura.

Efectuarea celor cinci exercitii in pozitia “culcat” faciliteaza functiile inimii si ale vaselor sanguine, care sunt foarte putin solicitate in cazul in care activitatile cotidiene se desfasoara in pozitiile “stand” sau “asezat”. In plus, aceste exercitii de gimnastica fac trecerea de la odihna totala din timpul noptii la intensitatea regimului de viata (in pozitie verticala), inlesnind adaptarea progresiva a sistemului circulator la noile conditii. Tempoul miscarilor este lent, iar numarul repetarilor relativ mic. Singura activitate pregatitoare se reduce la indepartarea pernei de sub cap.

5 minute destinate frumusetii

1. Intinderea. Insasi denumirea exercitiului sugereaza miscarea care urmeaza sa fie executata. Din pozitia culcat sub patura, picioarele, cu genunchii si talpile apropiate, se intind pana la marginea patului. In acelasi timp se ridica bratele deasupra capului si se intind energic in prelungirea trunchiului. Dupa aceea, muschii se relaxeaza brusc, iar bratele revin lent la pozitia initiala, cu palmele lipite de corp. Exercitiul se repeta de 3 – 4 ori.

2. Atentie la barbia dubla! Ca masura de prevenire se recomanda o serie de exercitii, printre care: ridicarea trunchiului in sezand, cu capul usor lasat pe spate, mainile pe langa corp, palmele perfect intinse. Se numara rar pana la cinci, in timp ce capul se apleaca inainte pana cand barbia atinge pieptul. In continuare se lasa capul pe spate, mentinandu-se astfel cinci timpi. Deoarece respiratia trebuie sa fie normala in timpul exercitiului, se recomanda ca, initial, sa fie repetate de 3 ori, iar dupa cateva zile sa se ajunga la 10 repetari.

3. O data la stanga, o data la dreapta. Pozitia initiala – culcat pe spate, cu bratele libere, pe langa corp. Printr-o miscare lenta, se ridica piciorul stang usor indoit din articulatia genunchiului, se aseaza deasupra celuilalt, care este perfect intins, apoi este readus in pozitia initiala. Acelasi exercitiu se efectueaza si cu stangul. Numarul repetarilor – 8 pentru fiecare picior.

4. Exercitii pentru picioare! Din pozitia culcat pe spate, cu bratele pe langa trunchi, se ridica ambele picioare cu genunchii intinsi la o inaltime suficienta pentru a le zari varfurile, apoi sunt coborate in pozitia initiala. Exercitiul se repeta de 5 ori. In continuare se executa cateva miscari cu labele in diferite directii.

5. M-am trezit! Se trece la pozitia culcat cu fata in jos; capul, rasucit spre dreapta, se sprijina pe obrazul stang, bratele pe langa trunchi. Musculatura intregului corp este puternic contractata, pentru a permite extensia usoara a toracelui si a picioarelor (corectitudinea miscarii este marcata de o usoara senzatie de durere la nivelul muschilor angrenati in actiune). Dupa trei rasuciri energice ale capului – spre stanga, dreapta, stanga – corpul revine la pozitia orizontala, cu capul sprijinit pe obrazul drept. Exercitiul se reia de 4 ori (de 2 ori in fiecare directie).

In final, dupa aceste exercitii de gimnastica, te vei simti bine dispusa si dornica de a face cativa pasi in aer liber.

Share.

Leave A Reply