Exercitii pentru echilibru

1

Iata cateva exercitii pentru echilibru pe care ti le recomand, incepand cu cele mai usoare. Numai dupa ce ti le vei insusi pe acestea, poti trece la altele, mai dificile. Poti sa consideri ca le-ai invatat in clipa in care iti stapanesti corpul, realizand stabilitatea necesara. Important este sa adopti intotdeauna o ozitie initiala foarte corecta. In cazul exercitiilor de echilibru, pozitia initiala este, in general, pozitia stand: calcaiele apropiate, varfurile usor departate, capul si corpul mentinute drept, privirea inainte. Intreaga atentie trebuie sa ti-o concentrezi asupra executarii corecte a exercitiului.

Exercitiile pentru echilibru trebuie executate lent, cursiv, armonios si foarte, foarte precis. De mare ajutor in acest sens este executarea lor folosind numaratoarea (in gand). Respiratia se face regulat in tot timpul exersarii. Scopul acestor exercitii consta in primul rand in formarea capacitatii de stapanire si dirijare a miscarilor, ceea ce pentru femei este foarte important, conditionand insusirea deprinderii de a merge corect si in acelasi timp frumos. De exemplu, mersul nu este altceva decat un exercitiu de echilibru in ciuda sprijinului pe un picior. Toate celelalte miscari trebuie “acordate”. Si acum ia un creion si scrie-ti exercitiile (cifrele marcheaza timpp de executie).

1. Stand (in pozitia drepti):

ducerea mainilor la umeri, mentinand coatele apropiate de trunchi si, concomitent, ridicarea piciorului drept indoit la un unghi de 90 grade;
intinderea bratelor lateral si a piciorului drept inainte, mentinand genunchii intinsi;
revenire cu mainile la umeri si, din nou, indoirea piciorului;
revenire in pozitia initiala. Executi apoi exercitiul cu piciorul stang, repetandu-l de 5 ori cu fiecare picior.
Exercitiile de echilibru sunt in acelasi timp si de coordonare; in afara reducerii suprafetei de sprijin, executi si niste miscari in aceste conditii ingreuiate, adica in echilibru. In combinatie cu cele de picioare, miscarile de brate favorizeaza realizarea echilibrului, desi ingreuiaza executia, cele doua miscari (de brate si picioare) efectuandu-se concomitent. Aceasta inlesneste formarea coordonarii miscarilor, lucru care reprezinta o conditie esentiala pentru practicarea unor sporturi care iti sunt accesibile – schi, patinaj, ciclism. Coordonarea si echilibrul te vor ajuta si la dans, mai ales cand este vorba de dansuri moderne. In mentinerea echilibrului un rol important revine vazului. De aceea, dupa ce ai invatat exercitiile, pentru perfectionare, executa-le cu ochii inchisi.

2. Stand:

indoirea bratului stang cu mana pe umar si, simultan, ducerea piciorului drept intins inainte la orizontala;
ducerea bratului stang inainte, piciorul drept inapoi, fara a atinge podeaua;
revenire la pozitia initiala. Apoi reiei exercitiul cu bratul si piciorul opus. Numarul de repetari pentru fiecare picior este de 4- 8 ori.
3. Stand:

ducerea bratului drept inainte si a piciorului stang in fata incrucisat peste dreptul;
ducerea bratului stang pe jos lateral si balansarea piciorului stang lateral cat mai sus (genunchii se mentin intinsi);
revenire in pozitia initiala. La reluare, miscarile se executa cu bratul si picorul opus, repetand exercitiul de 4 – 8 ori cu fiecare picior.
echilibru

4. Stand:

indoirea bratelor si ducerea mainilor la umeri cu fandare pe piciorul stang, dreptul inapoi pe varf (greutatea corpului se afla pe piciorul stang); trunchiul si piciorul drept formeaza o singura linie dreapta;
ducerea bratelor lateral;
lovirea solului de doua ori cu varful piciorului drept;
lovirea solului de doua ori cu varful piciorului drept;
indoirea bratelor cu mainile la umeri;
revenire in pozitia stand.
Se repeta exercitiul cu celalalt picior, executandu-l alternativ de 4 – 6 ori cu fiecare picior. 5. Stand: 6 – 10 miscari de inot bras cu piciorul drept, apoi cu stangul. Ciclul intreg de miscare pentru fiecare picior se repeta de 3 – 4 ori. 6. Stand:

fandare pe piciorul drept cu bratele indoite, mainile la umeri;
ridicarea piciorului stang la orizontala – cumpana pe piciorul drept indoit, bratele lateral. Trunchiul impreuna cu piciorul formeaza un arc;
coborarea piciorului stang in pozitia de fandare si indoirea bratelor, ducand mainile la umeri;
revenire in pozitia initiala. Acelasi exercitiu se repeta incepand fandarea cu celalt picior, executand alternativ, de 3 – 6 ori, cu fiecare picior.
7. Cumpana cu piciorul intins: dupa invatarea exercitiului anterior, se intinde piciorul de sprijin. Echilibrul este mai dificil.

Share.

1 Comment

  1. Pingback: Exercitii pentru schiori amatori - MaBella.ro

Leave A Reply