Exercitii pentru varice

0

Varicele sunt dilatatii ale venelor – in cazul nostru ale venelor de la membrele inferioare – survenite pe un teren favorizant si ca urmare a sarcinii, a statului mult timp in picioare.

Exercitiile de gimnastica urmaresc sa imbunatateasca circulatia de intoarcere si sa tonifieze peretele venos. Vor fi executate din pozitia culcat, ca si din mers si sarituri, in ritm usor, in functie de caz.

Exercitii pentru varice

1. Mers pe varfuri 4 pasi – inspiratie; mers pe calcai 4 pasi – expiratie.

2. Mers, pe al III-lea pas ducandu-se un genunchi la piept pe 2 pasi – inspiratie pe al IV-lea pas; expiratie.

3. Mers cu palmele pe solduri: se duce un genunchi la piept, apoi se extinde brusc genunchiul facandu-se un pas inainte. Acelasi exercitiu se executa si cu cealalt picior.

4. Alergare usoara 3 pasi – inspiratie; 3 pasi – expiratie.

5. Alergare cu lovirea sezutului 3 pasi – inspiratie; 3 pasi – expiratie.

6. Joc de glezna din deplasare sau pe loc.

Stand

1. Bratele pe sold – se executa alternativ circumductia intr-un sens si in celalalt, cu membrele inferioare.

2. Genuflexiuni – inspiratie pe intins; expiratie pe indoit.

3. Stand cu fata la scara fixa, bratele apuca sipca din dreptul pieptului. Se executa incrucisari alternative in fata si in spate cu ducerea mult lateral a piciorului (alternativ).

Culcat pe spate

1. Ridicari pana la 45 grade, alternativ sau simultan, ale membrelor inferioare.

2. Cu picioarele ridicate la 90 grade se executa 16 pedalari (bicicleta). Revenire.

3. Ridicarea picioarelor pana la 45 grade prin forfecari (8) cu inspiratie. Revenire tot prin forfecari (8) cu expiratie.

4. Culcat cu bratele lateral, se executa indoirea alternativa sau simultana a genunchiului la piept. Inspiratie pe intors – expiratie pe indoit.

5. Culcat cu mainile sub cap, se executa circumductii alternative cu membrele inferioare.

6. Culcat pe spate, cu palmele sprijinite pe bazin se executa “lumanarea” mentinandu-se pozitia cat se poate, de la 20 secunde la 5 minute. Este un exercitiu care favorizeaza circulatia de intoarcere si irigarea extremitatilor cefalice; de aceea se va avea grija ca la revenire, picioarele sa se lase usor jos, pentru a evita aparitia ametelii.

7. Culcat pe spate cu picioarele sprijinite pe sipca a IV-a sau a V-a, se executa ridicari pe bazin – inspiratie; apnee (retinerea respiratiei), cu mentinerea pozitiei, apoi expiratii cu revenire.

Culcat pe fata

1. Cu palmele apucand prima sipca a scarii, picioarele intinse, se executa forfecari.

2. Cu palmele sub barbie, se executa indoirea alternativa sub abdomen, a cate unui genunchi. Inspiratie pe intins, expiratie pe indoit.

3. Cu palmele sub barbie si genunchii indoiti spre in sus, se executa flexii si extensii ale piciorului.

4. Cu palmele sub barbie se loveste alternativ sezutul cu cate un calcai.

5. Exercitii de pedalare la bicicleta ergometrica avandu-se in vedere ca dupa 5-10 minute de “mers” sa se intercaleze o pauza pentru odihna, individual culcandu-se cu fata in sus si cu picioarele pe sipca a V-a, pentru a favoriza circulatia de intoarcere.

Share.

Leave A Reply