Mers elegant, armonios – sfaturi

Ce inseamna un mers elegant si armonios?

Mersul nu pare sa constituie o problema. Si totusi un mers lipsit de gratie va anula efectul unei bune ingrijiri igieno-cosmetice. Ma refer spre exemplu, la acea femeie care merge aplecata, cu spatele indoit, cu gatul teapan, cu omoplatii scosi afara, cu mainile prea departate sau prea apropiate de corp, tarandu-si picioarele etc.

Mersul este o deprindere motrice foarte importanta care trebuie sa se desfasoare suplu, usor si ritmic, miscarile membrelor inferioare trebuind sa antreneze in miscare si in masura corecta articulatiile soldurilor, genunchilor si gleznelor.

Greutatea corpului trebuie repartizata in mod egal pe ambele picioare, fara oscilatii. Calcatul pe o margine sau alta a piciorului, mersul greoi, leganarea soldurilor, trebuie corectate. Mersul disgratios este incompatibil cu farmecul feminin. Prin reeducare putem ameliora sau corecta un astfel de mers.

Pentru ca mersul sa fie gratios, este necesar ca tot corpul sa participe la aceasta activitate.

Multe persoane au un mers disgratios, fie pentru ca rochia sau fusta sunt prea stramte si jeneaza miscarile, fie pentru ca tocurile la pantofi sunt prea inalte, ceea ce le face sa-si piarda echilibrul etc. si toate acestea prin adoptarea fara discernamant a unor confectii la moda care nu li se potrivesc sau chiar le pot dezavantaja.

Ce inseamna un mers armonios?

Un mers elegant se poate invata si niciodata nu e prea tarziu sa ne corectam, mai ales cand inca suntem tinere. Unele sfaturi:

mergand, sa ne gandim la mentinerea dreapta a corpului, capul sus, privirea drept inainte la inaltimea normala a ochilor;
punand piciorul pe sol, sa asezam mai intai talpa piciorului, apoi calcaiul;
sa mergem in ritmul in care respiram, urmarind ca acesta sa fie profund si regulat efectuat;
sa nu ne balansam bratele, miscandu-le vom avea grija sa le coordonam cu miscarea picioarelor;
sa nu mergem prea repede, pentru a avea posibilitatea sa ne controlam mersul. Pasul trebuie dozat astfel, ca lungimea lui sa nu depaseasca linia bustului, miscarea de inaintare a corpului sa fie executata simplu, ritmic, fara oscilatie sau miscari inutile;
sa ne controlam incaltamintea alegand pe cea mai corespunzatoare, care sa nu ne dezechilibreze, tocurile pantofilor sa nu fie prea inalte, nu prea plate;
sa nu leganam soldurile, aceasta fiind rezultatul unei miscari laterale cand trecem greutatea corpului de pe un picior pe altul si care trebuie corectata. Este considerat gresit, ca fiind un aspect de gratie feminina.
Acasa, sa executam exercitii de mers, purtand pe cap o carte groasa, pe care sa cautam a o mentine in echilibru, pastrand corpul foarte drept.

Pentru a favoriza circulatia sangelui in bolta plantara si a o intari, vom pune sub talpa un rulou de lemn pe care-l vom misca timp de cateva minute.

Sa mergem pe varful picioarelor cateva minute, cu pas lent si intins; la fiecare pas vom marca un timp scurt de oprire.

Stand pe scaun cu picioarele intinse in fata, sa ridicam degetele picioarelor cat putem, apoi le readucem in pozitia normala si tot cu ajutorul degetelor sa cautam a ridica de jos o batista sau o bucata de hartie.

Pe pat – culcate – intindem picioarele, apoi le indoim si iar le intindem, repetand miscarea de 20 de ori.

Sunt doar cateva exercitii care ne-ar ajuta sa imbunatatim si mersul. Exercitiile de gimnastica pentru picioare actioneaza diferit asupra coapselor, a genunchilor, a pulpelor sau a gleznelor si vor fi practicate dupa necesitati.

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *