Relaxarea totala a corpului

0

Alternand munca cu odihna, respectand principiile alimentatiei rationale si practicand in mod regulat exercitiul fizic dobandim un echilibru fizic si psihic, devenim mai curajosi, mai increzatori in noi insine, ne simtim in stare sa biruim prin forte proprii greutatile vietii.

Oricare dintre noi poate sa-si invinga frica sau tracul si exercitiile fizice contribuie din plin la aceasta.

Ele vor fi executate cunoscandu-li-se rolul si eficacitatea. Cel ce le va practica numai pentru ca sunt la moda, nu va obtine niciun rezultat.

Relaxarea totala a corpului

Redam in continuare cateva exercitii pentru relaxarea totala a organismului.

Culcat cu fata in sus, mainile pe langa corp cu palmele in sus, ochii inchisi. Se mentine aceasta pozitie timp de 2 minute.
In genunchi pe calcai sezand, palmele pe coapse, capul usor dat pe spate, ochii inchisi. Se mentine 2 minute.
Din aceeasi pozitie se intind palele pe sol pana se intinde coloana vertebrala (se face o pliere a corpului). Ochii inchisi, capul printre brate. Se mentine 5 minute.
Sezand cu genunchii indoiti si cuprinsi cu bratele, fruntea pe genunchi, ochii inchisi. Se mentine 5 minute.
Culcat pe spate, cu bratele lateral, se duc picioarele peste cap (se ridica bazinul) pana ajung de sol. Ochii inchisi. Se mentine 2 minute.
Culcat pe spate, cu bratele lateral, se ridica bazinul si picioarele intinse pana la vertical. Ochii inchisi. Se mentine 2 minute.
Culcat cu fata in jos, cu fruntea sprijinita pe palme. Ochii inchisi. Se mentine 2 minute.
Sezand pe calcai cu trunchiul aplecat inainte, capul sprijinit pe palme. Ochii inchisi. Se mentine 2 minute.
De la pozitia de mai sus se trece in pozitia sprijin pe cap si varfurile picioarelor, prin intinderea genunchilor si ridicarea bazinului. Ochii inchisi. Se mentine 5 minute.
Rezultatul acestor exercitii de relaxare executate in fiecare zi, dupa programul de inviorare sau in zilele mai putin incarcate cu sarcini profesionale si obligatii familiale este evident. Modul de a respira corect invatat la exercitiile descrise anterior va fi aplicat si aici. Se va respira normal, corpul odihnindu-se astfel.

Efectele sunt: odihna inimii, ameliorarea circulatiei sanguine, cresterea capacitatii vitale a plamanilor, combaterea tulburarilor gastrointestinale, mai buna irigare a creierului, disparitia ridurilor de pe fata, micsorarea pana la disparitie a starii de incordare nervoasa, cresterea performantelor memoriei.

Exercitii pentru relaxarea cutiei toracice

I. Din pozitia stand, cu picioarele departate – inspiratie profunda cu bratele lateral, aplecare in fata cu bratele moi, odata cu o expiratie profunda si sacadata. Se executa de 3 ori.

II. Din pozitia stand, cu bratele laterale, inspiratii – pe forfecari de vrate; expiratii pe extensie cu arcuirea bratelor. Se executa de 3 ori.

III. Din pozitia stand, cu picioarele usor departate, bratele libere in lungul corpului, inspiratie cu capul pe spate, expiratie suieratoare (printre buze) cu inclinarea capului in fata – barbia in piept. Se executa de 3 ori.

Relaxarea, nu se poate obtine prin simplul fapt ca ne intindem picioarele pe un scaun sau pe pat.

In realitate, relaxarea inseamna destinderea tensiunii musculare insotita insa de destinderea sistemului nervos.

Ea este o metoda de odihna, care se invata si ne ajuta la obtinerea starii de deconectare, indepartand tensiunea nervoasa, echilibrand consumul de energie printr-o recuperare mult dorita. Odihna dirijata exercita asupra intregului organism o influenta pozitiva, prelungeste viata si ne ajuta la gasirea echilibrului necesar.

Dupa intoarcerea de la serviciu, 15 – 20 de minute de odihna reprezinta o destindere fizica si psihica, absolut necesara datorita ritmului trepidant de viata, zgomotului marilor orase, muncii fizice si activitatii psihice intense ce-o desfasuram. Oboseala si lipsa de timp sunt dusmani ai frumusetii si ai echilibrului femeii active. Cele 15 – 20 de minute de relaxare se impun, si nu le putem permite prin autoeducatie si vointa.

Relaxarea psihica se refera desigur si la alt aspect al autoeducatiei, care ne-ar sili ca in timpul activitatii sa nu fim preocupate de problemele familiale, dupa cum ajunse acasa, sa nu ne preocupe cele profesionale.

Relaxarea in adevaratul sens al cuvantului trebuie sa rezulte dintr-o disciplina proprie a vietii, fiind necesar sa ne adaptam si sa ne limitam munca si placerile in raport cu posibilitatile noastre fiziologice.

Share.

Leave A Reply