TRUCURI PENTRU UN BUSINESS NETWORKING REUSIT

In prezent in mediul de afaceri se pune foarte mare accent pe networking care se dovedeste a fi foarte eficient pentru promovarea si dezvoltarea unei afaceri.

Networking-ul reprezinta dezvoltarea si mentinerea de relatii cu persoane care au impact direct sau indirect asupra afacerii sau a activa intr-o retea sociala.

Termeni ca business networking sau social networking sunt tot mai des utilizati in mediul de business, iar networking-ul in sine a devenit pentru unii oameni de afaceri o necesitate.

Ca intreprinzator sau specialist freelancer practicarea networkingului sau participarea la intalniri de afaceri din domeniul tau- seminarii, conferinte, workshopuri- te ajuta sa cunosti, sa interactionezi si sa iti faci parteneri alti intreprinzatori.

Astazi vom vedea primele 5 trucuri pentru un business networking de succes:

fii pregatit pentru intalnirea de networking.
Este indicat ca atunci cand participi la astfel de intalniri sa ai la tine cartile de vizita, brosurile sau orice alt material informativ despre afacerea si produsele tale. Pregateste-ti si mesajul tau de marketing prin care sa transmiti oricui intr-o fraza cum ii poti ajuta prin serviciile sau produsele pe care tu le oferi.

vino mai devreme.
Faptul ca vei ajunge cu 30 minute inainte de ora anuntata pentru inceperea intalnirii iti va da avantajul de a-i primi pe ceilalti invitati si de a putea relationa cu acestia. Chiar si simplul fapt de a le indica unde se fac inscrierile pentru eveniment le va semnala celorlalti invitati ca esti o persoana amabila si dispusa sa ii ajute pe ceilalti. Prin urmare vor fi mult mai deschisi si ei sa poarte o conversatie cu tine si sa afle despre afacerea ta. Oamenii fac afaceri de cele mai multe ori cu persoane pe care le plac si cu care se aseamana.

gandeste un plan de actiune.
Persoanele pricepute la networking au intotdeauna un plan bine stabilit inainte de a participa la o intalnire de afaceri. Acestea stiu foarte bine care este obiectivul pe care il urmaresc prin participarea la eveniment. Tu de ce participi la astfel de intalniris

Vrei sa cunosti experti din domeniul tau?

Intentionezi sa afli cat mai multe informatii despre produsele similare afacerii tale?

Vrei sa relationezi cu cat mai multi potentiali parteneri sau clienti?

Iti doresti sa fii prezentat unui anumit tip de client?

Atunci cand ai un plan gandit dinainte iti este mai usor sa iti urmaresti obiectivele in cadrul acestor intalniri.

pregateste-te sa stralucesti.
Atunci cand participi la aceste evenimente de networking uita de grijile pe care le ai si fii optimist, vesel si plin de energie. Este momentul sa stralucesti si sa ii atragi pe ceilalti ca un magnet. Este bine stiut faptul ca persoanele cu carisma sunt foarte pricepute la vanzari si relationare. Se stie ca persoanele prefera sa faca afaceri cu cei pe care ii plac.

impartaseste celorlalti din cunostintele tale.
Cel mai recomandat este sa cauti sa fii de folos celorlalti participanti la eveniment, fie prin a introduce un cunoscut altor persoane, fie prin recomandarea produselor sau serviciilor altcuiva catre cei prezenti. Dovedindu-te generos vei atrage respectul si admiratia celorlalti intreprinzatori care te vor considera un potential partener, o persoana ale carei produse sau servicii vor dori sa le cumpere sau pe care o vor recomanda la randul lor. Asadar aceste actiuni planificate vor aduce multe beneficii imaginii tale si implicit afacerii tale.

vom continua lista cu enumerarea altor 5 trucuri care sa va ajute sa transformati o intalnire de afaceri intr-un succes:

6. Asculta activ. Atunci cand cineva iti vorbeste acorda-i toata atentia ta. Mentine contactul vizual cu acea persoana si urmareste cu atentie discursul sau. Daca doresti sa afli mai multe despre subiectul abordat de acea persoana ii poti adresa intrebari care sa te lamureasca. Asculta de doua ori mai mult decat vorbesti, caci nu degeaba se spune ca avem doua urechi si numai o singura gura. Daca procedezi asa, cei din jur te vor considera o persoana inteligenta si inteleapta.

7. Fii interesat de ceilalti. Scopul evenimentelor de networking este sa cunosti, sa relationezi cu eventuali parteneri si clienti ai afacerii tale si sa construiesti o relatie de incredere cu acestia. De aceea foarte important este sa fii interesat de aceste persoane, de afacerile lor sau de domeniul in care activeaza, de problemele cu care se confrunta, daca iti solicita sfatul sa il oferi.

Esential este sa fii interesat de ceilalti si nu sa vrei sa pari interesant celorlalti.

8. Impartaseste experienta ta, dar nu vinde. Un networker experimentat stie ca scopul unei intalniri de afaceri nu este acela de a incheia vanzari imediate, ci acela de a construi relatii de incredere cu participantii la eveniment.

Recomandarile pe care ti le pot da mai tarziu participantii la astfel de evenimente sunt mult mai pretioase fata de o eventuala vanzare pe loc a unui produs sau serviciu pe care il oferi. Referintele oferite sunt varianta cea mai ieftina si cea mai puternica de publicitate pentru afacerea pe care o conduci.

Fii pregatit cu o prezentare a activitatii tale de circa 1 minut, precizeaza exact tipul de clienti cu care lucrezi, astfel incat eventualii parteneri sau clienti sa stie care sunt persoanele carora le poti oferi solutii.

9. Ofera feedback dupa eveniment. Este foarte simplu sa trimiti un mail persoanelor cu care ai interactionat la eveniment in care sa le multumesti pentru informatiile oferite, sa iti exprimi bucuria de a le fi intalnit si dorinta de a le sta la dispozitie pe viitor cu cunostintele, experienta, solutiile, recomandarile, informatiile pe care le poti oferi.

De asemenea, te poti interesa de tipul de produs sau serviciu pe care il ofera si sa soliciti informatii suplimentare sau sa le recomanzi unei cunostinte interesate.

Facand acest lucru dovedesti ca esti interesat de construirea unei relatii de afaceri cu persoanele cunoscute, iar gestul tau nu va ramane fara efect.

10. Continua sa oferi feedback. Statisticile de marketing spun ca inainte ca un client sa ia o decizie de cumparare are nevoie de aproximativ 10-15 pareri despre un produs, serviciu oferit. Acest lucru se datoreaza volumului de informatii extrem de mare cu care suntem bombardati in prezent despre tot felul de produse.

De aceea, a cumpara ceva inseamna mai presus de orice in ziua de azi a avea incredere in persoana/ compania care ofera un produs/ serviciu.

Asa incat este vital sa pastrezi legatura cu persoanele intalnite fie prin intermediul unui telefon, al unui email, al unei invitatii sau al transmiterii de informatii utile.

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *